Sunday 20 January 2013

Kenyataan Ibrahim Ali kurang ajar

Seruan presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali supaya orang Islam membakar kitab Injil yang menggunakan kalimah Allah merupakan satu tindakan yang memalukan,tindakan beliau tidak mencerminkan nilai dalam Islam.Ok whats next?lepas bakar Bible nak buat apa?

Sebagai masyarakat berbilang agama,kita perlu menghormati antara satu sama lain,dalam setandan pisang bukan kesemuanya buruk.Begitulah kenyataan Ibrahim Ali tidak mencerminkan pandangan umat Islam di Malaysia.Tindakan ini akan menyebabkan orang bukan Islam semakin menjauhi Islam.

Rasanya tidak perlu berlagak seolah-olah hanya beliau pembela Islam.Rasanya banyak lagi isu yang beliau patut perjuangkan seperti kes anak luar nikah,kes zina anak muda Islam dan sebagainya.

Dimana suara PERKASA sewaktu CSL menhina hukum Islam?Bagaimana pula dengan Bible yang bertaburan dalam alam maya,adakan akan di ceroboh dan dipadamkan satu persatu?Tindakan yang disarankan oleh Ibrahim Ali,jelas menunjukkan kebodohan kerana dizaman serba canggih ini,sesuatu bahan mudah diperolehi tanpa sekatan.

Tidak perlu marah kepada agama lain jika kita sendiri menghina agama Islam.Tindakan beliau hanya akan menimbulkan perbalahan antara agama.Beliau sepatutnya berfikir terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sesuatu kenyataan.

No comments:

Post a Comment