Monday 26 May 2014

Telco CELCOM menipu dengan khidmat "NotifyMe"

RM1. Ur NotifyMe subscription has been successfully renewed. Thank you!



Itu antara mesej yang aku dapat dari CELCOM,kira-kira 2-3 hari lepas.Sebelum ini,aku tak pernah melanggan mana-mana perkhidmatan dari CELCOM,macam mana tiba-tiba mesej ni sampai,apa yang menyakitkan hati,pihak CELCOM memotong kredit tanpa kebenaran dari tuan punya nombor.Sedang aku tak pernah langgan pun khidmat haram jadah ni.

Melalui carian google dan maklumbalas dari rakan-rakan "facebook" aku,nampaknya sudah ramai yang terkena macam ni.Bagi yang sudah terkena dan ingin menghentikan khidmat ni korang boleh taip STOP dan hantar ke 22022.Bagi aku ni merupakan satu taktik penipuan untuk mengaut keuntungan tanpa sedar dari pengguna.Aku berharap sangat-sangat pihak berkuasa dapat menyiasat perkara ni dan mengambil tindakan sewajarnya.Memang celaka tindakan mereka,jika pengguna tidak sedar mungkin tiap-tiap bulan kredit mereka akan dipotong tanpa disedari.

Perkhidmatan telco CELCOM dah la teruk phuihhh,sesiapa yang terkena macam ni,diharap dapat memberi maklumbalas,dan apa tindakan korang.Aku harap korang dapat kongsi.

4 comments:

  1. terima kasih diatas blog yg brguna ini

    ReplyDelete
  2. Aku pun same jugak. Terkena. .phuihhh. ..punya celcom.suka ati die je ambik duit org.cepat2 la ambik tindakan. .sorang 1 enggit.kalau tak perasan untung basar celcom tu. ...

    ReplyDelete
  3. Betul tu Bro, aku pun dapat jugak dan buat komplen kat Celcom. Tengahari ni baru dia hantar mesej bagitau unsubscribed service yang tak penah buat ni. Tapi aku komplen lagi mintak balik caj RM1.00 tuh. Kalau 10 ribu orang buat macam ni senang senang je untung tak pasal pasal. Lepas ni nak komplen kat SKMM plak

    ReplyDelete
  4. aku baru kena. teruk lh celcom. xda subcribe apa2 pun dh kena potg. agak2 berapa puluh ribu yg dh kena benda ni.

    ReplyDelete