Saturday 1 December 2012

'Najib berkahwin dengan tunang orang'




Berkahwin kali pertama pada usia 20 tahun dan berkahwin beberapa kali dalam tempoh 10 tahun. Itulah pengakuan Najib 30, kepada Sinar Metroll ketika ditemu bual sejurus sebelum dia ditahan, jam 1 pagi semalam.

Dia sebelum itu sedia ditemu bual kerana ingin memberi penjelasan mengenai dakwaan dia berkahwin beberapa kali yang dibuat oleh isterinya, seperti dilaporkan Metroll Ahad pada 21 Oktober lalu. 
“Ya, memang saya kahwin, cerai banyak kali, tetapi tak banyak pun,adalah 4 orang setakat ni dan saya tak pernah ada tujuh isteri sekali gus. Saya berkahwin beberapa kali dalam tempoh 10 tahun.

“Daripada jumlah itu, tiga daripadanya sudah saya ceraikan dan kini dalam proses perceraian dengan ‘isteri keempat’ yang dinikahi pada Februari tahun lalu,” katanya.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Gempar!!!!!!!dikatakan Saiful telah meminang Rosmah sebelum bernikah dengan Najib tanpa memutuskan pertunangan pertamanya dengan Saiful.Sebenarnya ini hanyalah soalan yang ditanya dalam kertas ujian,aku rasa ni mungkin soalan pendidikan Islam.Adakah nama yang digunakan dalam soalan ini hanya sekadar kebetulan? hahaha macam-macam :)


Ini soalan yang ditanya:

Rosmah telah bertunang dengan Saiful,kemudian Najib pula masuk meminang dan diterima oleh Rosmah tanpa memutuskan pinangan pertama,Selepas itu mereka selamat diijabkabulkan.Apakah hukum pinangan dan pernikahan tersebut?  

No comments:

Post a Comment