Monday 26 November 2012

Guru dipecat kerana aksi lucah

Seorang guru telah dipecat kerana melakukan aksi lucah disekolah.Dilaporkan guru tersebut yang bertugas sebagai guru sementara telah dipecat kerana berkelakuan tidak senonoh,apa yang dikesalkan guru tersebut turut menunjukkan aksi yang tidak bermoral kepada pelajar.

Kebanyakan pelajar mempersoalkan tindakan yang telah dilakukan oleh guru mereka.Apa yang dikesalkan,tidak ketinggalan juga sebahagian pelajar yang nakal bertindak merakam aksi tersebut,untuk dijadikan sebagai koleksi peribadi.Mungkin utuk tontonan masa lapang.

Menurut Samdol  salah seorang pelajar sekolah tersebut,tindakan guru mereka yang beraksi lucah telah menyebabkan beberapa orang pelajar muntah-muntah teruk kerana berasa loya dan tidak selesa dengan aksi itu,akhirnya mereka telah sepakat membuat laporan kepada pengetua kerana merasa malu dengan tindakan guru tersebut yang terang-terang berkelakuan tidak senonoh.

Tetapi menurut sumber berita yang boleh dipercayai guru tersebut dipecat bukan kerana berkelakuan tidak senonoh tetapi atas sebab lain.Setelah disoal siasat terbukti guru tersebut dipecat kerana dia hanya mendengar ceramah dari pihak pembangkang.Ini berita yang sebenar kah kah kah

 LABUAN: Kerana menghadiri ceramah Pakatan Rakyat, seorang kakitangan sementara Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Qatrun Nada Latfi (gambar), yang bertugas sebagai guru sementara di Labuan telah menerima notis pemecatan sebulan.

Beliau menghadiri ceramah Pakatan Rakyat yang disampaikan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 15 September 2012.

Qatrun Nada telah disiasat dan menerima notis pemecatan yang akan berkuatkusa pada 1 Disember ini.

Walau bagaimanapun, notis yang diterima beliau pada 24 Oktober itu tidak menyatakan sebab-sebab pemecatan secara terperinci.

Sebelum pemecatan tersebut, Qatrun Nada menerima panggilan daripada individu yang memperkenalkan diri sebagai orang kuat UMNO Labuan pada 9 Oktober 2012.Untuk artikel penuh boleh baca di sini

Semoga beliau tabah dengan dugaan yang dihadapi,ingatlah rezeki bukan ditangan manusia,tetapi dari Allah


#ADAKAH TINDAKAN INI MENCERMINKAN DEMOKRASI? LU FIKIR LA SENDIRI




No comments:

Post a Comment