Wednesday 21 November 2012

Chelsea mungkin gagal ke pusingan kalah mati

Pasukan Chelsea mungkin terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada kejohanan Liga Juara-Juara Eropah untuk season 2012-2013, untuk peringkat kumpulan.Untuk penerangan lebih lanjut boleh baca kenyataan dibawah.
                                Juara UCL untuk musim 2011-2012
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
Saya tidak pasti samada kamu menyedari betapa teruk kekalahan Chelsea. Mereka tidak ada peluang lain untuk melayakkan diri jika Shakhtar Donetsk tidak dapat mengalahkan Juventus. Keputusan seri cukup untuk menyingkirkan Chelsea.

Ini disebabkan peraturan tie-breaker (untuk pasukan yang mendapat mata yang sama) menggunakan rekod head-to-head(rekod pertemuan kedua kelab) dan bukan beza gol. Situasinya begini:

1. JIka Shakhtar cuma seri (& Chelsea menang seberapa banyak gol yang boleh), Juventus & Chelsea akan mendapat 10 mata. Dengan peraturan head-to-head, agregat mereka ialah Juventus 5-2 Chelsea, maka Chelsea akan disingkirkan.

2. Jika Shakhtar kalah oleh Juventus (& sekali lagi, Chelsea menang dengan seberapa banyak gol yang boleh), Shakhtar & Chelsea akan mendapat 10 mata. Dengan peraturan head-to-head,agregat mereka ialah Shakhtar 4-4 Chelsea, tetapi Shakhtar akan dapat melayakkan diri disebabkan jumlah gol tempat lawan antara mereka, maka Chelsea akan disingkirkan.

Untuk mengetahui lebih lanjut boleh baca disini Chelsea mungkin gagal
Ni statistik mudah untuk fahamkan korang
boleh baca sini

No comments:

Post a Comment